a dream coming true

Onze eerste werkweek

29-09-201 4 t/m 02/10/2014

Maandag beginnen we om 9:00 in het kantoor van VOTU (ngando) vanaf daar gaan we met 2 bodaboda's naar de 1ste school. Romy en ik zitten samen op een bodaboda. Je zit erg tegen de bestuurder aangedrukt, maar het lijkt net motorrijden (een gevoel van vrijheid) Edias zegt tegen mij dat ik maar een keer moet rijden. Ik denk bij mezelf "als ik hier at langer ben misschien". Vandaag gaan we naar 2 scholen in de omgeving. Als we aankomen word er meteen geschreeuwd "Muzungu" Alle kinderen komen kijken wat er gebeurd. Het lijkt wel alsof we een Circus zijn.Iedereen komt kijken, maar durft niet dichtbij te komen. We gaan eerst naar het kantoor van de directeur. Daar legt Edias uit wat we komen doen en wie wij zijn. Ze vragen aan ons of we dezelfde mensen zijn als vorig jaar. Ze denken dat alle Muzungu's dezelfde mensen zijn of dat we alle Muzungu's kennen. (vreemd is het natuurlijk wel dat er zo veel muzungu's zijn, dat kan toch gewoon niet?)

Daarna gaa we alle klassen bij langs om te kunnen zien "hoe een school er in Oegand uitziet". We mogen overal foto's en film's van maken. Kinderen vinden het ook heel leuk om op de fotot te gaan. Bij descholen vragen ze ook of we een nederlandse les kunnen geven, wij geven aan dat we dit wel een andere keerkunnen doen, zodat we ons kunnen voorbereiden. Dit is gelukkig goed. Daarna ontmoeten we de VOTU-clienten.(dit zijn weeskinderendie bij andereoegandese mensen wonen) Edias laat mij de namen van de kinderen opschrijven. Whooo wat is dit moeilijk, ik weet toch niet hoe ik die namen moet opschrijven.... Gelukkig helpt Edias mij hier mee. Als we klaar zijn met het bezoek gaan we naar de volgende school. Zogaat het 4 dagen, tijdens deze dagen kunnen we veel vragen stellen, zodat wij meer kennis krijgen over het schoolsysteem in Oeganda.

Reacties

Reacties

Trijntje Doorenspleet

Hallo Tamara,
erg spannend om zo'n school te bezoeken, maar ook dankbaar werk volgens mij.
Veel succes en groetjes Trijntje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!