a dream coming true

Oeganda ik wen aan je, maar toch ook niet

Elke week loop ik stage in Nansana. Ik ga met een lokaal iemand langs de mensen van Nansana met de vraag wat KIFAD voor hen gedaan heeft en wat het hun heeft veranderd. Je hoort verschillende verhalen. Maar ze beginnen allemaal ik kon niet rond komen en ik kon niet voor mijn kinderen zorgen. Ieder persoon heeft wel zijn eigen verhaal hoe hij/zij dit heeft aangepakt. Het is heel interessant om deze verhalen te horen en wat KIFAD allemaal gedaan heeft. Heel inspirerend. Er zijn 2 dagen dat we de interviewen uitwerken. We maken er succesverhalen van. Ik kan je wel vertellen om de verhalen aan te horen is heel leuk en vermoeiend. Maar het uitschrijven van de verhalen is donders saai. In het begin is het nog wel leuk en dan maak je er ook wat van, maar naar 16 verhalen te schrijven heb ik het wel gehad. Ik ben geen journalist en ook geen schrijver. Ik merk ook dat ik steeds vaker denk: "o nog maar 3 weken en dan ben ik klaar met stage en dan kan ik gaan rondreizen".

Reacties

Reacties

trijntje doorenspleet

Hallo Tamara,
leuk om weer iets van je te horen uit het verre land Oeganda. Ook leuk om bij diverse mensen langs te gaan en hun verhaal aan te horen, zo leer je de Oegandezen goed kennen en krijg je een beter beeld van de mensen in dat land. groetjes, Trijntje

Ymkje

Hey Tamara niet dat luie he, die mensen bedoelen het goed en zo leer je ook maar weer hoe goed we het hebben. Ymkje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!