a dream coming true

Nooit verwacht maar toch gebeurd het...

Ze hebben mij gewaarschuwd dat er op sommige scholen kinderen geslagen worden. Maar als je het dan in het echt mee maakt, schrik je enorm.

Wat gebeurde er.....

Een jongen van 16 jaar heeft zijn Uniform niet aan, omdat hij pauze heeft, De directeur roept iets in het Luganda naar de jongen. De directeur loopt naar het kantoor en de jongen gaat op zijn knieën op de grond zitten. Als de directeur terug komt, begint hij de jongen met een soort bamboe-stok te slaan. ( ik draai mij van schik om) Ik merk dat ik heel boos begin te worden. Ik wil de stok wel uit de directeur zijn handentrekken en hem er eens mee gaan slaan. Ik weet dat ik hier weinig aan kan doen. Ik heb me nog nooit zo machteloos gevoeld... Hij had alleen maar zijn uniform niet aan. (dit kan toch niet)

Edias legt aan ons uitdat het officeel niet is toegestaan om kinderen te slaan, maar niemand zegt hier wat van.Oegandese mensen zijn van mening dat jongere anders niet luisteren en niet handelbaar zijn. Ik geef duidelijk mijn mening aan dat ik dit niet goedkeur en als hij dit bij mij zal doen dat ik hemdan met de stok terug zou slaan. Dit is in Nederland niet normaal.

Als ik dit met andere oegandese mensen bespreek geven zij aan dat het normaal is en ze lachen er ook om. Ze vinden het leedvermaak.....

Zo zagen we op tv dat een bline jongen in zijn gezicht word geslagen omdat hij gestolen heeft. Ze lachen hierom en vinden het grappig omdat de jongen de klap niet ziet aankomen. Je zou toch denken dat dit niet kan en mag gebeuren, maar het gebeurd wel.

Reacties

Reacties

Trijntje Doorenspleet

Hallo Tamara,
het is maar goed dat ik er niet bij was, alles in me zou in opstand komen en ik kan me jouw gevoelens dan ook heel goed begrijpen. Groetjes, Trijntje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!