a dream coming true

Onverwacht Bezoek

02-10-2014

Donderdag was onze laatste stage dag dat we scholen gingen bezoeken. Vanaf volgende week woensdag gaan we de huizen van de VOTU-clienten bezoeken. Toen we donderdag tussen de middag thuis komen, schrok ik mij dood..... Plotseling word ik omhelsd door een onbekende vrouw. Nee wacht, Ze is niet onbekend. Het is Safina een meisje dat bij ons in huis zou komen wonen, maar eerst naar kampala ging. Ik merk dat ik het niet zo leuk vind dat zij er is. Ik was eindelijk gewend aan de omgeving en de hoeveelheid mensen in ons huisje. Ik woonde er nu met Romy en Joy. Joy is bijna niet aanwezig, daar heb je dus weinig last van.

Die middag kom ik er al achter dat ik helemaal niet blij ben met haar komst. Ze weet namelijk niet wat Privacy is. Ze loopt namelijk overal binnen, Zelfs als ik op het toilet zit!!! Hallo nooit gehoord van kloppen? (gelukkig had ik de deur op slot.) Wel kwam ze een keer de badkamer binnen terwijl ik aan het douchen ben. Je kunt me veel vertellen maar je kunt toch horen als er iemand onder de douch staat? Ik heb hier dan ook meteen wat van gezegd.

Nog een irritatiepunt:

Safina denkt dat alles wat van ons is ook van haar is. Wat misschien kan als je best friends bent, maar mens ik ken je helemaal niet!!!

Ze verwacht ook van ons dat wij alles betalen en dat zij overal gebruik van kan maken, denk aan Het huis waar ze in woont, het eten, spullen die zij nodig heeft om het huis schoon te maken. Zelfs spullen als zeep voor de was, terwijl we twee tubbes hebben staan. Maar dit is Nederlands spul en hier is ze niet gewend aan! Ja bekijk het koop zelf die spullen. Ze klaagt zelfs dat wij geen suiker en melk in huis hebben, omdat zij suiker en melk in de thee heeft. Door haar ben ik dus gestopt met suiker in mij thee te doen.

Ze zegt tegen ons wanneer we onze kamer moeten gaan schoon maken.

Eerst dacht ik: "ik kijk het wel even aan, maar nu denk ik we gaan in gesprek!!!

Een positief punt: Ze kan goed koken en ze maakt schoon, mar dit weegt niet op dat ik een verschrikkelijke moeder in mijn huis heb

Reacties

Reacties

Ymkje

Dank je wel voor het compliment

Trijntje Doorenspleet

Hallo Tamara,

je tante had beter mee kunnen gaan om de boel schoon te houden en dan had ik toch een lange vakantie gehad. groetjes,

stephan

Dus nu ten alle tijden thee zonder suiker. Je wordt steeds gezonder ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!