a dream coming true

Uitgaansleven in Uganda

Het is wel een beetje een gekleurd verhaal, omdat ik alleen nog maar naar een bar ben geweest waar locals en blanke zijn. Maar anders dan in Nederland is het wel. De kroeg heet Bubbles, Je kunt het vergelijken met een kroeg in Nederland en bedenk daarbij een tuin.

Voordat we naar Bubbles gingen gaf de baas van het hotel aan dat we beter geen telefoon kunnen meenemen en dat we ons geld in onze BH moeten doen, omdat er heel veel word gestolen. We luisteren dus bijna allemaal naar deze raad. We hebben Natuurlijk wel een telefoon nodig om een taxi te kunnen bellen. anders moeten we lopend naar huis en dat is ongeveer 1 uur lopen. (daar sta je 's nachts ook niet echt op te wachten.)

We regelen een taxi om naar de bubbles te worden gebracht. we hebben een taxichauffeur gebeld die te vertrouwen is en hij brengt ons heen en haalt ons weer op.

Als je in de club komt kun je rustig even buiten een drankje drinken en naar binnen gaan als je wil dansen. Het zijn wel oude liedjes van de jaren '90 en '00. Daarnaast worden er veel lantin muziek gedraaid.

Als je op de dansvloer staat komen er veel Lokale mensen naar je toe. Het is ons voordeel dat we een paar bekende lokale mensen om ons heen hebben staan. Dan word je niet regelmatig lastig gevallen door andere locals.

Een paar manieren hoe een local je probeerd te versieren: JONGENS IN NEDERLAND HIER HEB JE MISSCHIEN IETS AAN.

Tongue Out

Manier 1: Eeen jongen vraagt aan je of je wil dansen. Ugandese zijn een beetje eigenwijs vragen niet maar gaan er meteen vanuit dat je dat als blanke vrouw wel wil en grijpen je bij je handen vast.

Manier 2. Ze proberen een gesprek met je aan te gaan. Een van die manieren die ze bij mij hebben geprobeerd is: Stoor ik je? Ik geef aan dat hij me stoort. Maakt hem niets uit en gaat toch weer verder methet gesprek. Hij probeerd eerst heel geintereseerd te vragen wie ik ben, waar ik vandaan kom en waarom ik in dit mooie land ben? Op een gegeven moment veranderd de manier van vraagstelling door te praten over dat je een mooi meid bent. Tegen mij zei hij dat ik een "independent woman" ben en dat ik goed voor iedereen kon zorgen. Hoe hij daar bij kwam. Dat kon hij aan mijn uiterlijk zien. (best knap)

Manier 3: Ze blijven tijdens het dansen en het praten de hele tijd bij je staan. Het lijkt wel of je lijm aan je kont zit. Dit zorgt ervoor dat de andere mannen weten dat je van hun bent en dat niemand anders je mag afpakken. Als je duidelijk maakt dat je niet geintereseerd bent, wordt je als nog gevolgt. (dit vertelde een lokale jongen, weet niet of het klopt)HEEL VERVELEN, JONGENS IN NEDERLAND NIET GAAN DOEN.

Manier 4: Op een vriedschappelijke manier met je omgaan. Ze laten niet meteen zien dat ze iets van je willen. Ze kletsen gezellig met je, zijn heel erg geinteresseerd. Af en toe een onschuldige aanraking (maar is dat wel zo onschuldig). Ze begrijpen je gevoelens en prikken ook vaak door je beschermende muur heen. (dit zijn vaak de gevaarlijke oegandese) Je moet goed opletten als je deze man tegen komt.

Nou wil ik niet zeggen dat ik veel ervaring heb met de oegandese man, maar dit zijn een paar tactieken die ze uitvoeren. Er zullen er heel veel meer zijn, maar dit heb ik ze in de praktijk zien doen. Gelukkig is er bij ons nog niemand voor gevallen.

Wat kan hier tegen helpen?

1. Zeg dat je een vriend hebt. Helpt een klein beetje maar ze zeggen wel dat het raar is dat je vriend dan niet bij je is. want de liefde gaat voor het geld.

2. Een ring dragen: De meeste mannen komen dan niet zo snel op je af omdat ze denken dat je getrouwd bent. Ondanks dat komen de echte doorzetters wel langs.

3. Iemand in de buurt aanwijzen en zeggen dat het je vriend is. Meteen druipen de mannen af.

4. Zeggen dat een blanke man (wel zo handig) je broer is. Ze hebben namelijk hier als regel dat ze eerst toestemming moeten vragen aan de broer voordat ze met iemand mogen fleurten.

Als we dan naar zo avond naar huis gaan heb je een gezellige avond gehad en heb je veel mensen ontmoet. Maar je moet wel altijd op je hoede zijn en dit zorgt ervoor dat het een vreemde avond is met lachen gieren en brullen, maar ook heel veel afwijzingen.

Reacties

Reacties

marijke

hahahahahahaha, andere woorden heb ik er niet voor!

trijntje doorenspleet

Hallo Tamara,
toch een apart land zoals het daar gaat. Knap van je dat je de verschillende manieren eruit haalt en niet met je laat sollen. groetjes, Trijntje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!