a dream coming true

Jinja

Eindelijk uit de drukke stad Kampala en naar een rustig, maar gezellig stadje JInja. Jinja is een toeristische stad dat wel een indruk geeft van de afrikaanse omgeving. Maar waar meer ruimte en overzicht is, vergeleken met Kampala. We moeten die ochtend om 6:30 vertrekken naar Accacia Mall. Om kwart over 7 vetrekt er een gratis shuttle naar Jinja. Als we dus 's ochtends naar de boda standplaats gaan staan er geen boda's. Ik altijd maar denken dat deze mensen dag en nacht werken dus niet. Gelukkig verschijnen er snel 2 boda's zij regelen voor ons 8 andere boda's. Als we bij Accacia Mall staan weten we niet zo goed waar we naar toe moeten gaan. Gelukkig zien we dan Nikki en Lisa aankomen op een boda en zij vertellen waar we naar toe moeten gaan.

Het is een 2,5 uur duurende rit naar Jinja, gelukkig hebben we een relaxte bus (dus de rit gaat best wel snel.) We komen bij het hoofdkantoor van de Nile River Explorer aan. we mogen in de lounge ruimte gaan zitten en wachten to we worden opgehaald. We worden vervoerd door een soort van huifkar (auto) naar het kamp van de Nile River Explorer. Als we hier aankomen zien we het adembenemende uitzich over de Nile. Als we gaan kijken hoe onze accomodatie eruit ziet lijkt het op schoolkamp. Denk aan een kleine ruimte met stappelbedden en de wasgelegenheden ongeveer 50 meter van je slaapplaats vandaan en dat is het dan. ik ga dit weekend paardrijden en een boottocht maken over de Nile.

Vrijdag avond gaan we met een boot over de Nile varen en hier zit eten en drinken bij inbegrepen. We zitten met een hele groep Amerikanen. Als je eenmaal op het water bent wordt je rustig van de geluiden om je heen en het rustige water. Alleen die amerikanen maak heel veel lawaai :p Ook zien we de mooie ondergaande zon. Ik heb hier heel veel foto's van gemaakt, maar mijn camera is gecrashd en hierdoor ben ik alle foto's kwijt van Jinja. BALEN... maar er zijn ergere dingen.

Zaterdag gaan we paardrijden. Er gaat een gevorderde groep en een beginners groep. Het enige nadeel is dat er 4 bij de gevorderde groep moeten zitten en er zijn maar3 gevorderd. Dus ik offer mij op om er maar bij te gaan :p. Als we bij het paardrijden zijn geef ik aan dat ik weinig ervaring heb. Als we gaan rijden gaan we eerst in draf. Dit gaat prima, maar dan wil die begeleider in galop gaan rijden. WACHT EVEN DIT HEB IK NOOIT GEDAAN. WAT MOET IK DOEN? Gelukkig is dit makkelijker dan draf, dus dit gaat redelijk. Ik krijg zelfs een compliment dat ik ee natuur talent ben. Nou die kan ik weer in mijn zak steken. Wel ben ik 3 keer bijna van mijn paard gevallen. Maar ik kon mij telkens nog vast houden of het paard stoppen. (het kwam wel doordat ik vermoeid was. De spanning in mijn benen was weg waardoor je meer op en neer hobbelt.

De laatste dag maken we een boottocht over de nijl in een klein houten bootje. Hij is wel goed waterdicht, maar in Nederland zouden we er niet meer in varen. We zien heel veel verschillende vogels, Veranen en Apen. Als je een keer naar Oeganda gaat moet je dit echt een keer ondernemen. Jinja is een mooie plaats en een aanrader voor elke reiziger.

Reacties

Reacties

treintjedoorenspleet@ziggo.nl

Hallo Tamara,
het is een fantastische belevenis die je daar in Oeganda beleeft. Hartstikke leuk da je ook naar andere plaatsen afreist om de geur en het doen en laten van de mensen daar op te snuiven. Maak er nog een mooie tijd van, je zult er lang op kunnen teren. groetjes, Trijntje

Ymkje

Bofkont zie je je soort genoten ook nog, dat lijkt mij nu erg leuk. Groetjes Ymkje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!